Tyytyväinen asiakas, tyytyväinen yrittäjä

 

“Todella kiva kirpputori!” “Olen ollut aika tyytyväinen nykyiseen valikoimaan!” Olen ollut erittäin tyytyväinen kaikkeen!” “Erilaiset kampanjat ovat oikein hyvä, mm. lelumyynti.”

“Kiitos ihanasta kirppiksestä!”

Kiitos teille ihanat asiakkaat vastauksistanne MiniPandan asiakastyytyväisyyskyselyyn! Saimme paljon kiitosta, mutta myös aiheellisia kehittämiskohteita. Valitettavasti ihan kaikkiin asioihin emme voi vaikuttaa. Niihin asioihin joihin voimme vaikuttaa, teemme kaikkemme, jotta MiniPandassa olisi helppoa, nopeaa ja turvallista asioida.

Sovituskoppi käyttöön

 

Tämä oli ehdottoman hyvä huomio monen palautteesta. Olemme pahoillamme, että sovituskoppi on usein ollut täynnä tavaraa. Koska nopeat liikkeet ovat näyttäviä, tartuimme heti toimeen ja siirsimme sovituskopin pysyvälle Merkillisten alueelle, lähelle leikkipaikkaa. Nyt pääset sovittamaan vaatteita rauhassa, valoisassa sovituskopissa.

Kulahtaneet, rikkinäiset ja ylihinnoitellut tuotteet

 

Myyjät ohjeistetaan pöytävarauksen yhteydessä sekä säännöt myytäville tuotteille löytyvät nettisivuiltamme: Ohjeet. Toivomme syvästi, että myyjät käyvät myytävät tuotteensa huolellisesti lävitse päivänvalossa, jolloin tahrat ja kulumat huomioitaisiin jo kotona. Ja tuotteet päätyisivät kierrätyksen. Muutama yksittäinen huonokuntoinen vaate voi saada ostajan siirtymään seuraavaan pöytään. Tarkistathan siis huolella myytiin tuomasi tuotteet jo kotona! Näin edesautat myös omaa hyvää myyntituottoasi kippispöydässä. Palautteesta kuitenkin nousi esille myös se, että myös pikkuvikaisia merkkivaatteita halutaan ostaa. Tämä tarkoittaa kuitenkin esim. langannousuja, tahraa mikä sulautuu kuosiin tai pientä reikää, jonka saa huomaamattomasti korjattua. Vinkkinä hinnoitteluun: mitä maksaisit itse tuotteesta? Käytetystä, hyväkuntoisesta sen hetken hittituotteesta voi saada kirppikselläkin hyvän hinnan. Toisaalta taas äitiyspakkauksen vaatteiden kohdalla kannattaa harkita lahjoittaisiko ne suoraan hyväntekeväisyyteen . Äitiyspakkauksen tuotteet, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (villahaalari ja makuupussi), liikkuvat huonosti kirppismyynnissä.

Ostopalvelun tuotteet koko- tai tyylijärjestykseen

 

Ostopalvelun myyntipaikat on uudistettu hiljattain ja ne ovat nyt selkeästi merkitty kokolapuilla. Pöytiä myös järjestellään päivittäin, jotta vaatteet todella pysyisivätkin kokojärjestyksessä. Kurkista siis seuraavalla kerralla ylimän tangon päälle myyntipaikalla, sieltä löydät vaatteiden kokoluokasta kertovan lapun. Jäämme miettimään miten voisimme toteuttaa tyylittäin järjestetyt myyntipöydät, kiitos vinkistä!

Työntekijöiden juttelu ja puhelimen käyttö työajalla

 

Työajalla työntekijät ovat puhelimella kuvatessaan someen tuotteita, tehden asiakaspalvelua MiniPandan Instagramin ja Facebookin kautta sekä markkinointia tehdessään. Pahoittelemme kovin, jos asiakkaana olet kokenut huonoa asiakaspalvelua tämän takia. Sometus kuuluu nykypäivän asiakaspalveluun ja haluammekin olla tavoitettavissa monikanavaisesti. Olemme hankkineet reilusti maalarinteippiä, jotta puheliaat ja avuliaat asiakaspalvelijamme malttaisivat jutella keskenään vähemmän ;). Tämä oli myös hyvä huomio ja kiinnitämmekin jatkossa enemmän huomiota asiakkaan kohtaamiseen kassalla. MiniPanda haluaa tarjota myös opiskelijoille kivan ja turvallisen harjoittelupaikan. Opiskelija voi olla kirppiksellä tekemässä ensimmäistä harjoitteluaan ja samalla harjoittelemassa ensimmäistä kertaa työelämän pelisääntöjä.

 

Poikien vaatteita koot 122cm-170cm

 

Klassikkotoive, poikien vaatteita isommassa koossa. On varmaa, että “poikien”vaatteet kohtuullisesti hinnoiteltuina sekä hyväkuntoisina myyvät. Parhaimmillaan myyntipaikka tyhjenee jo saman päivän aikana. Tätä vaateryhmää tulee vähemmän myyntiin ja kun sitä saamme myyntiin, somessa alkaa kuhina ja vaatteet menevät nopeasti kaupaksi. Nyt jos koskaan kannattaa varata pöytä Kirppari-Kallesta ja tuoda “poikien”vaatteita myyntiin! Koosta 104cm alkaen nämä vaatteet ovat todella kysyttyjä.

 

Jatkamme asiakaspalautteen ja kehitysehdotusten läpikäyntiä seuraavassa blogikirjoituksessa. Nyt jäämme suunnittelemaan heinäkuussa järjestettäviä 5 -vuotis syntymäpäiviä! Juhlahumua on tiedossa koko viikon, pysy kuulolla! Tiedotamme tapahtumista uutiskirjeessä sekä somessa. Ihanaa kesänodotusta!

 

 

 

Heini Alajakku

Asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttaminen ja koonti.
Kirjoittaja on ruuhkavuosissa tarpova kahden lapsen äiti, opiskelija ja intohimoinen kirpparisti.